CSN gör INTE min dag

Tack för den, gör livet surt för någon annan istället, dumfan!
Jag är arg, bitter och mina hormoner vill bryta sig ut och slå sönder något.
Här läser man in kurser i tron om att CSN kommer betala ut studiemedel som vanligt meeeeeen icke sa nicke!

Du har 7.5 poäng och saknar därmed 2.5 poäng under de 11 veckor du studerade 2009!
MEN vem berättade det för mig då när jag hoppade av psykologikursen för att flytta till min kärlek, vem sa till mig att jag inte skulle komma att få studiemedel när eller om jag började studera igen. VEM?!
Jag frågade då snällt tanten på andra sidan luren hur jag kunde sakna poäng som jag inte ens hade möjlighet att ta då vi endast hade en tenta vilken jag klarade.
Ja, då tyckte hon att jag bara skulle läst det första fem veckorna utav kursen.

Men det är ju alltid trevligt att studera utan inkomst, att leva på luft liksom.
CSN's lösning på detta är att jag fort ska tenta av en utav de kurser jag läser så att jag kan få studiemedel igen, noshit! Jag behöver inte pengarna medan jag läser då eller? Det är inte direkt så att jag kommer få betalt efter att kurserna är slut.

Dagens psykbrott går alltså till CSN(!)

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh va surt!! Kolla om du kan hitta någon kort kurs på studera.nu.... jag har läst en kurs so var 1,5 poäng bara, då behövde jag bara gå på två föreläsningar och skriva 1 sida om något under kursen eller nåt sånt.. jag kommer inte ihåg nåt.

Eller fråga på din högskola om du kan få några poäng i förskott om du gör nån tidig inlämning eller nåt... eller om dom har någon annan superkort kurs eller nåt...
Hoppas det löser sig!!

Svar: Tack för tipsen :)Ska försöka ta tag i detta när energin är tillbaka, gäääsp ;)
nionollsjufemton.blogg.se

2012-11-24 @ 13:27:02
URL: http://minbebis.com/blogg/emmaemma/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin