Hold your head up high

De senaste dagarna har verkligen vart tunga, min energi finns inte längre och jag har mer eller mindre vaknat och lagt mig som en zombie. Den lilla glöd som funnits har jag gett William och samtidigt försökt hålla ordning på huset. Det är tufft att inte känna igen sig själv.
Sammandragningarna har avlöst varandra, speciellt när jag jobbat och lyft tunga lådor. Fötterna värker och jag känner mig smidig som en överviktig flodhäst.
Jag märker att kroppen tar hårdare på denna graviditeten men om några månader är vår skatt här och allt kommer åter igen vara värt det.

Det som gör mig ledsen är när folk inte förstår. Jag är inte gigantiskt, många ser inte ens att jag är gravid, jag vet. Men jag känner ändå hur ont allt gör, varje extra knäböjning och lyft. Jag lyssnar inte på min kropp pga er, oförstående. Jag biter ihop som ni tycker jag ska göra, försöker lite till och är sen istället dödstrött och då blir jag tråkig? Jag vet inte hur mycket som förväntas av mig men jag försöker hålla huvudet högt.

Det gör ont i mig att känna mig så otillräcklig, dålig och ful vilket jag innerst inne vet att jag inte är.
Jag vet att jag gott och väl räcker till, jag är bra och jag ser inte så illa ut, det finns dom som har det värre...
 
Hold your head up high

Kommentarer
Postat av: Ylva

Det finns alltid dem som tycker att det är så lätt och underbart alla sekunder av en graviditet. Men lyssna inte på dem, du har en bit kvar till ditt maratonlopp och då kommer du behöva din energi så mys och vila massor :-)

Svar: Ja, tyvärr finns det ju det och även en massa måsten att hinna med.Hårdast tar nog när de närmsta inte kan förstå men så är det väl :)
nionollsjufemton.blogg.se

2012-11-05 @ 16:03:17
Postat av: Ida-Marie

Gumman du är fantastisk, skit i vad andra säger och vila din kropp. Du orkar inte hur mycket som helst och nu har du två barn du måste ta hand om. Ett i magen och ett vid din sida.!

Du vet att det bara är att ringa om jag kan hjälpa dig med nått! Finns här gumman! KRAMAR

Svar: Tack älskade, fina du! <3
nionollsjufemton.blogg.se

2012-11-06 @ 09:00:27
Postat av: Kapten Bombus -Viktoria

Du är bra precis som du är!
Ibland lyssnar man för mycket på vad andra har att säga.

Hand i hand.

Svar: Manus in Mano <3
nionollsjufemton.blogg.se

2012-11-06 @ 16:47:38
URL: http://kaptenbombus.blogspot.com
Postat av: Anonym

Visst är det jobbigt när människor inte kan förstå, jag kunde uppleva att det ofta var äldre människor eller dom sin aldrig varit gravida. Tråkigt :( hoppas det är bättre nu!

Svar: Det är verkligen jobbigt. Inte nog med att man redan försöker bita ihop så kommer det oförstående kommentarer på det. Bara för att det kanske inte syns så känns det tänker jag :)
nionollsjufemton.blogg.se

2012-11-07 @ 00:15:26
URL: http://hasselqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin