Suprise him

Jag har kanske sagt det tidigare, att vi håller på med renovering. Precis överallt och ingenstans känns det som.
Vi vill bli klara till jul då tomten förhoppningsvis kommer och knacka på i stugan.
Att det ligger penslar, tapeter, spackelspadar och verktyg huller om buller gör mig smått galen, det blir liksom "Nej", "Ajja", "Lägg tillbaka den" och hur lätt är det för en busunge att ta till sig de orden?

Igår fick vi upp all renoveringstapet på väggarna till hallen och idag började jag måla, William hjälpte till och lyckades ändra färg på en utav napparna. Det är inte helt enkelt att renovera med en son med spring i benen och kli i fingrarna but I'll do my best.
Tanken är att överraska min käre sambo när han kommer hem ikväll, en målad hall = mindre jobb som återstår för honom.
Om jag bara kunde lära mig tapetsera också. Jag kanske skulle ge det ett försök? Fast med så dyr tapet kanske det inte är läge att försöka, fast å andra sidan, försöker jag aldrig lär jag mig aldrig och jag måste ju misslyckas för att faktiskt lyckas...

Eftersom min kamera tycker att batteriet behöver laddas och jag inte orkar plocka fram laddaren så blir det inga bilder just nu. Ni får på det färdiga reslutatet sen, om det blir något :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin