Tavegyl och radiobilskrock

Det har vart dåligt med uppdatering igen, jag vet. Shame on me! Men jag har vart en liten sjukling, har inte alls mått bra men nu är det på bättringsvägen.
Igår fick jag göra ett besök på förlossningen och kan inte säga annat än att det var med skräckblandad förtjusning jag var där.
Sist var ju liksom dagen då William föddes, då jag blev Mamma på riktigt. Även om jag bara har positiva minnen ifrån den förlossningen så var det ändå en konstig känsla att vara där, med Mini inne i magen.

Anledningen att jag åkte in var att MVC var stängt och jag håller på att klia sönder mina handflator och fingrar!
Det började för två dagar sedan i ena handen, kliade och kliade sen kom det i andra handen också, inga utslag bara en massa kliande! Google, google och läser om gravidklåda som kan vara vanligt (!)
Ringer VC tidigt på morgonen och deras råd är ju som att leta efter en nål i en höstack, obetydligt obefintliga.
Smörja in med lite salva och ta en allergitablett gravida inte ens får ta.
Ringer till sjukvårdsupplysningen på em istället och de tycker jag ska ringa till förlossningen, sagt och gjort.
De ville att jag skulle komma in och ta lite prover just för att jag inte hade detta med William.

Packar in barn och hund i bilen och styr mot Skövde, jag, regnet och mina myggbettshänder. Mums!
Tanken är att jag ska lämna av mitt bihang (inte händerna då) hos svärfar på jobbet då man aldrig vet hur lång tid det tar när man har med sjukvården att göra :)
Mitt i allt detta svänger en bil höger när jag kommer åkandes så lugnt och fint, jag tvärnitar och väntar på ett KABOOOOM men det kom aldrig något sådant utan min första krock blev som en radiobilskrock på nöjesfält och tur var väl det?!
Ringa svärfar, skriva papper, kladd kladd kladd.
Vidare till förlossningen, vänta, se på vandrande gravidmagar som strax ska bli till bebis, vänta, prata med läkare, vänta, ta blodprov, få medicin utskriven, åka hem!

Provet dom tog ska visa om det finns förhöjda gallsyror i levern. På måndag ska ett nytt blodprov tas och jag får göra ett litet besök på MVC.
Knaprar just nu Tavegyl som ska minska klådan, efter två tabletter har jag inte märkt någon skillnad, den som lever får se...
 

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Hoppas det blir bättre gumman! <3

2012-10-22 @ 08:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin