Tankar

Vi är så nyfikna på vem som gömmer sig i magen just nu och tycker att minst 8 veckor är väldigt lång tid för att få ett svar :)
Jag tror fortfarande att det är en liten kille men vi undrar vem du är lik, om du liknar storebror, om du är en liten knubbis eller har långa kycklingben precis som William.

Jag tänker då och då på förlossningen, hur jag kommer reagera den här gången. Hur lång tid det kommer ta, vilken smärtlindring jag kommer behöva och hur jag kommer må efteråt.
Jag är förväntansfull och ser fram emot ännu en förlossning men samtidigt skrämmer det mig.
Med William var jag ju så "duktig" och var hemma länge innan jag åkte in eller jag förstod ju aldrig att det var dags och att gå hemma med värkar från 8 till 11 kanske inte är så länge ändå. Jag var ju öppen 8cm när vi väl kom till förlossningen och sen gick allt väldigt fort. Då visste jag ju inte vilken smärta som tydde på förlossning, det vet jag ju nu. Därför är jag rädd att jag vill åka in vid minsta lilla ont och behöva åka hem igen, något av det sista jag vill vara med om.

Något annat som jag tycker är jobbigt är tanken på att Christoffer inte skulle vara hemma, att han skulle vara alldeles för långt bort för att hinna hem. Att jag står här själv med värkar med en liten kille på 19mån och en hund vid min sida. Att jag ska försöka hålla inne smärtan samtidigt som jag ordnar barn/hundvakt och sedan tar mig in till förlossningen.
Att föda själv skärmmer mig inte, bara vägen dit. Givetvis skulle det göra ont i mig om inte C var med när vi får se vår bebis för första gången men jag överlever den tanken.

Att alla säger att förlossning nummer 2 liknar nummer 1, att det går både fortare och lättare - det tror jag inte på.
Jag är inställd på att gå över med några dagar, ett längre värkarbete och en tuffare förlossning.
Vill ni läsa om när William föddes hittar ni den förlossningsberättelsen i kategorin till höger :)

Om några veckor, strax efter årsskiftet vill jag gärna att ni deltar i min gissningstävling om när bebis tittar ut och om det då blir en pojke eller flicka :)

Kommentarer
Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Jag tror precis som dig, att jag kommer gå över den här graviditeten. Känns jättekonstigt att tänka så med tanke på att Kevin kom tidigare än beräknat.

Och var du åtta centimeter öppen när du kom in? :-o Då låg jag och bet i en kudde och skrek fula ord åt alla som var för nära (typ)... haha. Du måste ha enormt hög smärttröskel kvinna! :D

Svar: Det återstår att se :)
Eller var jag väl helt enkelt bara för dum för att åka in tidigare ;)
Nej, det gick faktiskt bra att vara hemma så länge just det gången =)
nionollsjufemton.blogg.se

2012-12-17 @ 08:41:00
URL: http://familyportrait.blogg.se
Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och Julie

Haha, jag hade uppenbarligen fel då jag fick dottern igår =P Jag som var helt övertygad om att jag skulle gå över.

Och du! ALL credd till dig för att du var hemma till åtta centimeter! Jag ville ta livet av mig när jag var 6 cm öppen igår, haha!

2012-12-20 @ 19:57:42
URL: http://familyportrait.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin