Avslöjandet

Jag tänkte på en läsares begäran nu avslöja våra funderingar kring namn, haha :)
Om det är som vi (jag) tror, ännu en liten pojke i magen så har vi två namn redo:
- Oliwer
- Mio
 

Om det däremot kommer ut en liten flicka vilket skulle göra mig otroligt förvånad så har vi pratat om dessa två namn:
- Thea
- Felicia
 

Jag tycker verkligen det är jättesvårt med namn, det finns SÅ många fina men ändå väldigt få som just vi kan tänka oss. Jag är inte så mycket för de "gamla" namnen på just mina barn och heller inte vad man nu ska kalla dem, standardnamnen? (De som var standard när jag föddes) Martin, Karl, Anna, Frida, ni kanske förstår?
Och sen det här med att koppla ihop och relatera namn till en viss person/minne/djur osv. Jag blir stundtals galen! För heter inte den ene det så gör den andre, var det bra så kom jag visst att tänka på den där ungen som likna alfen Dobby i Harry Potter, you name it!
Jag är heller inte så jättemycket för att behöva följa trender inom namn, lustigt då att William var det populäraste namnet att ge till små prinsar under 2011(!)

Men vad gör ett namn om 100 år?

Kommentarer
Postat av: malin - mamma till Stella

Sv; Ja det är påslakan som min mamma sytt! :) Snopna blev vi sen när vi såg att man kunde köpa färdigt, för några hundralappar billigare.. :P Klicka in på länken ifall du är intresserade, håller med dig, så snyggt ju!
http://www.hm.com/se/product/98447?article=98447-A

2012-10-21 @ 22:11:44
URL: http://malinforsell.blogspot.com
Postat av: Emma

Tycker det var jättefina namn! Jag följer heller inga trender, men ändå så råkar Lucas vara på topplistan :P Men vi har valt Lucas för att det funkar både i Sverige och i Brasilien och det är ju kul om farmor kan uttala sitt barnbarns namn eller självaste pappan också för den delen!! Hahar!!

2012-10-23 @ 22:02:22
URL: http://minbebis.com/blogg/emmaemma/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin