Gravidförsäkring

När jag väntade William var jag lite duktigare med att teckna gravidförsäkring, gjorde det ganska snabbt.
Nu har jag vart lite latare men nyss så tecknade jag en BAS som är gratis hos Länsförsäkringar där vi har allt annat försäkrat. Så nu min lilla Mini, nu har du din första försäkring som jag självklart inte vill ska behöva användas!

Har liksom inte riktigt förstått meningen med en sådan försäkring men så skrev en Mamma i vår februarigrupp att det hade hjälp henne något otroligt då hennes lilla flickas hjärta inte slog längre.
Att kunna få ge sin skatt en fin begravning utan att tänka på att ekonomin förfaller när allt annat precis rasat är nog så värdefullt i det läget.
Och jag vill inte vara en sådan människa som tänker att sådant inte händer mig, för allt kan faktiskt hända. Även mig trots att jag ber till någon ovan molnen att inget ont ska få hända dem jag älskar! Då tar ni mig istället.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Åå då hoppas ja verkligen på o kunna fynda en :) Förstår att du är gravid! Grattis. Vill också ha en liten till :)

Svar: Det tror jag minsann du kan göra :)Ja, tack! Sonen blir 15mån nu i dagarna så ska bli mysigt med syskon.
nionollsjufemton.blogg.se

2012-10-10 @ 12:09:16
URL: http://Rockamama.blogg.se
Postat av: Linda

Ja se förstår ja! Wilde är ju 8 mån strax o hoppas på syskon till hösten nästa år :)

2012-10-11 @ 13:53:27
URL: http://Rockamama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin