Pottan

När vi för någon månad sedan var på Gekås köpte vi bland annat en potta till William, inte för att vi tänkt att han ska vara blöjfri vid 15mån ålder även om det hade vart väldigt skönt, utan mest för att han ska få "leka" med den och vänja sig.
Många som börjar tidigt med potträning kanske missar själva poängen, visst, barnet kanske kissar & bajsar men förstår inte att han/hon sitter på en potta utan att det lika gärna kunde hamnat i blöjan. Jag personligen tror inte att man ska börja med riktig träning för tidigt utan låta det komma med utvecklingen precis som det första ordet, steget och allt annat :)

Jag har låtit William sitta på pottan med och utan kläder när han själv vill, i början lekte han att det var en bil (!) men nu när han sätter sig så gör han antingen ett kiss eller bajsljud så det kanske börjar gå upp ett ljus i huvudet för honom vad den används till?
Samma sak händer ifall han ser mig sitta på toaletten och tex borsta tänderna, då kommer ljudet igen :)
OCH häromdagen när han skulle bada satte han sig helt självmant på pottan och gjorde kissljudet samtidigt som han kissade, tadaaaa!
Haha, jag blev självklart jättestolt och ropade på Coffe och skickade ett sms till mormorn om händelsen, töntmamma!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe!! Det är klart du ska vara stolt ;)

2012-10-16 @ 21:06:25
URL: http://minbebis.com/blogg/emmaemma/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin