Prins eller Prinsessa?

10 myter – flicka eller pojke


1. Titta ner
Enklaste sättet är att bara ta en titt söderöver: Är magen låg väntar du en pojke, är magen hög blir det en tjej.
Hmm.. Har fortfarande bara en liten kula till mage och just nu sitter den inte högt, det vore ju lite knäppt kanske men ja. Isåfall Pojke.

2. Räkna hjärtslag
Nästa gång barnmorskan lyssnar på din bebis hjärtslag så lyssna lite extra nog på vad hon säger. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta.
Lyssnar på hjärtslag först om ca 2veckor så kan svara då, fast egentligen så kan man ju inte basera det på bara en gång eftersom det helt beror på om du själv eller bebis är stressad, om bebis sover eller är vaken osv.

3. Godisgris?
Har du fått ett omättligt sug efter surt och salt? Då väntar du en pojke. Om du istället bara måste ha glass var och varannan dag så blir det en flicka.
Med William kunde jag verkligen märka tidigt att jag var sugen på surt & salt, helst citron och svartvinbärssaft! Men nu har jag inget speciellt sug så vad blir det då? Flicka?

4. Indiansk visdom
Enligt en legend om Maya-indianerna kunde de förutsäga könet på barnet genom moderns ålder. Jämför din ålder det år du blev gravid med årtalet då du blev gravid. Är båda jämna eller udda blir det en flicka, är en jämn och en udda blir det en pojke.
Jag var och är 24 när jag blev gravid och året är 2012 så då alltså Flicka. Fast sist så stämde det inte då jag var 22 när jag blev gravid med William och året var 2010.

5. Fet och finnig
Får du tillbaka din värsta tonårshy under graviditeten med finnar och fet hud? Då ruvar du på en flicka. Enligt myten så stjäl bebisflickan sin mammas skönhet?
Ingen skilnad i hyn denna gången heller så då svarar jag alltså Pojke.

6. Ringlekar
Knyt en tråd i en ring, till exempel din vigselring. Låt ringen hänga framför magen. Om ringen snurrar i en cirkel blir det en pojke, om den pendlar fram och tillbaka gömmer sig en flicka i magen.
Ringen snurrar i en fin liten cirkel så då alltså men pendlar också så 0-0

7. Bosatt över toastolen?
Led du av illamående hela första trimestern – eller kanske fortfarande? Då tyder det på att en liten tjej kommer att titta ut. Slapp du morgonillamående lär det bli en kille.
Morgonillamående ja men slapp kräkningarna oftast, med William kräktes jag varje morgon fram till V.15
Flicka.

8. Det hänger på benen
Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.
Mina ben är enligt mig lika smala som alltid = Flicka

9. Kolla sängläget
Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka.
Jag sover på vänster sida av sängen och helst på min vänstersida av kroppen så då blir det Pojke

10. Kinesiska befruktningskalendern
Antik kunskap som sägs kunna förutsäga könet genom att jämföra ditt födelsedatum med datum för befruktningen. Prova här!
Jag är född den 19 april 1988 och Mini blev till ungefär 11:e maj 2012. Pojke
 
Pojke= 4
Flicka= 4
Jag har med största sannolikhet alltså 50% chans på bägge könen ;) Kommer köra en gissningstävling runt nyår sen!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh va roligt att du också gjorde testet! Vad spännande det här är! undrar om du får en liten flicka denna gången kanske... jag gissar på flicka! :)

2012-10-13 @ 22:38:49
URL: http://minbebis.com/blogg/emmaemma/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin