Puuhh...

Hade absolut ingen bra natt igår. Vi gick som vanligt och la oss strax efter 22.oo även om jag somnade strax efter 21.oo.
Lite efter 03 vaknar jag med ett inte allt för skönt knip i magen vilket jag får titt som tätt, mår också illa och är lite smått vimsig.
Beger mig till toan för det är det enda som hjälper men skippar Samarinen jag alltid brukar ta i dessa lägen.
Jag kan faktiskt likna mina magsmärtor vid förlossningsvärkar av den mildare graden, det kommer liksom en topp där hela kroppen fryser till och töms på energi och imellan mår jag bra tills toppen är där igen.
Jag brukar också alltid må ganska illa när jag får det såhär men har verkligen aldrig behövt spy, fram till inatt.
Så tur att jag valde toaletten där handfatet står inom räckhåll för att sträcka sig sittandes från toan, jag lyckades alltså pricka handfatet.
När dehär små magknipen gått över brukar jag må som vanligt igen men inte inatt, magen var superöm och jag mår fortfarande illa när jag går och lägger mig igen en timma senare, dock utan att sova speciellt bra.
Klockan ringer vid 6.3o för det är lämning på dagis och jobb klockan 8.oo men min kropp var inte alls med på de noterna då jag var helt febrig, yr och fortfarande illamående. Så det fick bli dagislämning men också en sjukanmälan och så däckade jag i soffan fram till 11.

Eftersom att bilen idag är inne på service var jag tvungen att hämta William gåendes, en promenad på en halvtimma. Inga problem egentligen och höstvädret var inbjudande.
Så med tom vagn traskade jag på! Halvvägs stannade jag upp och trodde att jag skulle falla ihop, halsen en enda stor gegga och en skenande puls, hej konditionen! Dessutom var det alldeles för varmt med vinterjacka i solskenet, puuh!
Kom fram till dagis och fick en liten andningspaus innan det var dags att bege sig ner till centrum och ICA för att inhandla kvällsmaten.
Efter en promenad som allt som allt tog 2 timmar var min rygg och mina höfter mindre nöjda, nåväl. Nu ska jag plåga min kropp lite till genom att börja städa så vi får ett fint fredagsmys ♥

Kommentarer
Postat av: Ida-Marie

Du är så duktig gumman! Nästa gång du mår sådär och inte har någon bil hoppas jag att du ringer mig! Självklart kör jag dig!
Krya på dig hjärtat! <3

2012-10-12 @ 19:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin