Uppföljning Gekås

Det var en trött Mamma, Pappa, son och bebis i mage som satte sig i en alldeles för kall bil, alldeles för tidigt i lördags morse.
Jag anade det värsta, var beredd på kaos. Tyckte det var bäst så, då var jag inställd på att kriga.
Vi mellanlandade i Smålandstenar för kissepaus hos Christoffers faster och för att vänta in svärfar, jag passade på att kolla kö-statusen på Gekås hemsida: Röd prick - Mycket Kö!
William var pigg och jag hade lovat mig själv att inte deppa över sakerna jag aldrig skulle få med mig hem eller ens få en skymt utav, strunta i att min trasiga lilltå värkte eller att min rygg möjligen skulle få bäras hem i två delar.

Vi kom fram, hittade parkering, såg kön som ringlade sig likt en kilometerlång mask. Hämtade kundvagnar och tog plats sist i raden av människor.
William trivdes som fisken i vattnet, vinkade åt alla som radade upp sig bakom oss, stod och hoppade i vagnen och likt en kapten på båten överblickade vad som hände. Ut ur solen, in i skuggan, ut ur kylan, in i värmen - kön tog sig framåt.
Efter 20-30 min kom vi fram till entrén, jag tog ett djupt andetag och tänkte "inställning", armbågar, överlevnad men till min stora glädje kom vi fram hyfsat smidigt och fick både med och sett det vi ville :)

Värre var det när vi efter att antal timmar skulle ta oss ut, alla skulle ut samtidigt och köerna växte sig lååånga och William började bli både trött och hungrig efter att ha varit en stjärna precis hela tiden. Jag offrade både min kropp och mina kläder för mitt lilla hjärta som fick hänga på höften medan jag nynnade på alla låtar jag kunde få fram. Varmt blev det då blöjan måste hamnat på sniskan så kisset rann ut, rätt på mamma.
Blöjbyte i kön och jag fick tillbringa resterande tid iförd linne på överkroppen.
Det tog nog minst 1.5h innan det var vår tur att förstöra pengar på allt vi stoppat på oss i vagnen.
Trots mycket folk och lite trängsel så var jag jättenöjd om än trött när vi runt 21 lämnade Christoffers släkt och for tillbaka till min.

Med oss hem fick vi bland annat:
- Jultomtar i olika skepnader
- Julklappar till familj
- Adventsljusstakar
- Ett par byxor & två par bodys till Mini + ett set sängkläder
För er Mum's & Dad's-to be vill jag verkligen tipsa om Gekås bebisavdelning, det finns mycket där ni kan bocka av på "listan"!
 
Framförallt växte mitt hjärta ytterligare lite till och stoltheten når nu max. Min fina lilla son, jag beundrar dig så! Att du orkar ha så mycket energi, vara så glad och sällan gnäller trots allt vi släpar med dig på.
Ibland blir det många timmar utan sömn och ordentlig mat, mycket stillasittande och inte på långa vägar så mycket bus och lek som du förtjänar. Du är verkligen det bästa som någonsin hänt mig och jag lovar, så som du alltid kämpar för mig så ska jag alltid kämpa för dig, fast 100 gånger mer. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin