A love to hate

Igår var det alla ♥ans dag, en fruktad dag hos många. När blev kärlek något att hata?
Singlar ställer sig i försvar - stolt singel utan massa krav på kärleksförklaringar.
De i en relation - Varför bara visa kärlek en gång om året?
Blomsterbutikerna - Alla dessa killar, alla dessa jävla röda rosor.

Jag ser inte den 14:e februari som en dag av måsten, krav, bekräftelse utan en dag som påminner oss om att uppmärksamma de vi håller kära lite extra. Varje år påminns vi ju om att vi blir äldre, att äta en semla, en våffla, att fira att sommaren kommer osv.
Jag tycker dagen är vacker, helt klädd i rött. Kärlekens färg. Så är det då konstigt att det röda dominerar?
Jag tycker bara att folk ska sluta klaga, hata dagen bäst ni vill men låt de som vill visa kärlek göra det, oavsett dag?!

För övrigt fick Christoffer ett armband, dels för att det var den hatade dagen, dels för att han är pappa till våra fantastiska pojkar och dels för att jag älskar honom :)

Kommentarer
Postat av: Madde-Bäbis i februari

Väldigt bra skrivet! Tummen upp <3

Svar: Eller hur, varför hata kärleken :)
nionollsjufemton.blogg.se

2013-02-15 @ 11:47:21
URL: http://ettlivsomm.blogg.se
Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Ja visst då :) Är ju så roligt att följa alla!

2013-02-18 @ 21:10:05
URL: http://idamli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin