RS-virus

I fredags efter storhandling sprang vi på svärmor med sambo. Det kikas ner i vagnen på en nyvaken liten Oliwer varpå svärmor lite fint säger att han nog behöver komma till akuten.
Förkylningen han dragits med sen i början av veckan har stegrat lite och vår lillkille har det lite kämpigt med andningen. Efter lite kontroller och 5 inhalationer blir vi tillslut hemskickade med en önskan om återbesök följande dag.
Natten flöt på, snuddade på att ringa ambulans vid ett tillfälle men avvaktade. Inne på akuten igen, ny barnläkare, ingen tvekan. Vi blir inlagda.

Så nu ligger vi här, jag och min lilla fighter. Just nu är han utan syrgas som sattes på igår runt 19, skönt att slippa alla sladdar men misstänker att den snart åker fram igen.
Har fått direktiv om att vi kommer bli kvar både idag och imorgon och visst är det väl bra att vara på rätt plats, det lugnar Mammahjärtat men ändå...
Jag hatar sjukhus, blir liten och otrygg, osäker. Förstår inte alla ord och kan mest bara flyta med i vad som sker.
Jag hatar att vara ensam, bli utelämnad på en sån här plats men ibland måste man bita ihop trots att tårar faller!
Jag saknar min stora lillkille något enormt, känns som att jag sviker honom men jag vet att han har det toppen hos Farmor. Det gör liksom ont bara utav att tänka på hans namn, då kommer klumpen i halsen och ögonen vätskas.

Så fort vi blir utskrivna måste jag uppsöka läkare, helst innan det. Mina bihålor mår långt ifrån okej, jag mår inte alls bra men liten går först, I'll wait!
Håller tummarna för att natten ger mig lite sömn, jag sov som mest 30min i sträck inatt och sedan några minuter här och där. Det är kämpigt och slitigt, förjävligt. Men snart är det förhoppningsvis slut på eländet!

Om jag alltså varit frånvarande har ni nu här min anledning but I'll be back, stronger than ever! ♥

Kommentarer
Postat av: Monica-Gravid med nr 1

♡ ♡ ♡ Stor kram till er! Stackare, hoppas verkligen att han piggnar till snart och att du blir av med dina besvär

2013-03-03 @ 18:11:03
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: Mathilda

Tänker på er. Hoppas liten blir frisk snart och du med såklart! Kramar

Postat av: Madde-Bäbis i februari som är försenad till Mars ;)

Neej! Krya på er båda två!!! Stor energiKRAM till er båda!!!

Svar: Tack för dina energikramar, de gjorde nog susen :)
nionollsjufemton.blogg.se

2013-03-04 @ 11:42:03
URL: http://ettlivsomm.blogg.se
Postat av: Eva

Vadstark du är lilla sydter.. wille vet att mamma är hos lillebror som är sjuk så försök slappna av. finns alltid här så rng mi när du vill.. stor kram och pussa småttingarna från mig

Svar: Tack sis :) Så skönt att vara hemma igen, det var verkligen jobbigt att ligga där inne och se sin lille plutt med massa slangar och samtidigt sakna sin stora plutt hemma.<3
nionollsjufemton.blogg.se

2013-03-04 @ 18:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin